fredag 30 oktober 2009

Mitt i prick.

En bekant till mig jobbar som brandman. Han berättade för mig att han hade åkt ner för nordens längsta brandstång:

E: "Gör det inte ont i händerna?"
M: "Nej men jag skulle inte rekommendera att åka naken."
E: "Way to spoil all the fun. Det hade jag ju lätt gjort annars."
M: "Jo jag vet, det var därför jag sa det."

Han är minsann en av de grönaste äpplena i skålen. Ju fler närvarande brandmän som desto bättre. Det kan ses som en form av marknadsföring. Aggressiv marknadsföring. En halvt synskadad brandman är bättre än ingen brandman alls som man brukar säga.

Jag tänkte på nordens största (grövsta?) brandstång. Därav leendet.

1 kommentar:

  1. Ja, den rekommenderar jag faktiskt! :) Testa.

    Jaså? Är de utrotningshotade? Det hade jag inte en aning om - då har jag lärt mig något idag, tack :) Nej, men här hemma hos oss så kryllar det av grodor, och kör man bil är det dessutom svårt att undvika dem. Måste de alltid finnas där man kör/går? Dumma grodor.

    SvaraRadera