onsdag 14 oktober 2009

Sex veckor.

Fuck a duck! Jag åker om 6 veckor. Jag har inte en aning om hur jag ska hinna med allt jag behöver fixa med. Om någon känner till hemligheten bakom att förlänga dygnet skulle nu vara rätt tid att dela med sig. Idag har jag i alla fall tagit mig i kragen och börjat flyttpacka. Jag insåg ganska snabbt att jag måste göra mig av med en hel del kläder. Jag har varit skoningslös, på gränsen tilll brutal. Kastat i allt jag inte använder (alltför ofta) i en svart sopsäck. Papperstussar har flugit, böcker har dunsat i golvet och dammkaninerna har yrt runt i luften i ren panik. Två blödande knogar och en massa svett senare kan man dock inte tro att jag slängt hälften av mina ägodelar. Det är sanslöst hur mycket skit jag har samlat på mig. Men den som har flest prylar när han dör vinner har jag hört. Jag lär komma toksist eftersom jag inte kan spara mer än vad som får plats i min ryggsäck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar