onsdag 7 oktober 2009

Prydnadsbarn.

Det finns en lekplats utanför mitt hus men en stor rutchsbana och en sandlåda. När jag gick ut och hämtade tidningen tidigare för att ha något att läsa till kaffet var en ganska ung mamma ute vid lekplatsen med sina två små barn. Den äldsta var runt tre år. En söt liten flicka med prydliga kläder och två tofsar i sitt blonda hår. Vad gulligt, tänker jag. Sedan öppnar mamman kakhålet och säger något som får fåglarna att sluta kvittra:

"Mikaela, sitt inte ner i sanden med dina fina byxor."

Men Mikaela? Mamma har klätt upp dig i dina finaste byxor. Nog måste du väl förstå att du inte kan sitta ner. Byxorna blir fläckiga. Grannarna kommer tro att mamma och pappa inte har råd med tvättmaskin. Här får du hink och spade, men sitt på huk för helvete. Det gäller att tänka på sitt yttre, hur man uppfattas av andra människor. Dra in magen, Mikaela. Sitt stilla så att mamma inte petar dig i ögat med mascaraborsten, det blir så förjävla kladdigt då.

Tänk om mina föräldrar hade lärt mig ett och annat om image när jag var tre. Då kanske jag inte hade varit så förbannat hopplös.



5 kommentarer:

  1. HAHAHAHAHAHAH mamma precis: "jag fick ofta spola av dig med vattenslangen innan du kunde gå in.... det finns en anledning till varför du hade overalbyxor med löstagbart foder..." hahahahahahahha aja jag har iaf fårr vara barn!

    SvaraRadera
  2. oj men det var ju lite över gränsen! visst ska man vara fin, men vid rätt tillfälle. Är barnet utomhus ska man väll inte sätta på henne finkläder. Barn ska leka! :D

    SvaraRadera
  3. Usch, tur att man inte har såna föräldrar. Fast det går inte om man bor på landet.

    SvaraRadera
  4. Ja jag tycker det gick lite för långt. Vill man ha en söt accessoar att klä upp kan man skaffa sig en chiuaua!

    SvaraRadera
  5. Amandicus/Lill'syrran Sundström18 oktober 2009 kl. 23:45

    Slemmelie det stavas chihuahua;) haha:P åååh ja kommer sakna dig när du åker:( fast å andra sidan så får ja ditt rum... MUAHAHAHAHAHAHAHA

    SvaraRadera