torsdag 1 oktober 2009

Jag vill ha en egen brandman.

Det var ödet att chefen ringde och väckte mig idag. Brandmännen kommer nämligen och äter hos oss lite då och då. Jag älskar brandmännen. Jag är småkär i hela bunten. Unga som gamla, här diskrimineras inte. Jag önskar mig en egen i födelsedagspresent, helst ska han kunna byta glödlampor och sätta ihop IKEA-möbler med, men jag är som sagt inte kräsen.

Brandman: "Kan man få pannkakor även om man inte tar ärtsoppan?"
Emelie: "Får jag åka brandbil då?"
Brandman: "Du har visst en räv bakom varje öra."

Är man brandman får man säga hur konstiga saker man vill. Det är ett previlegie kan man säga.

Jatack!

3 kommentarer:

  1. Vem gillar inte brandmän? dom flesta är ju heta haha

    SvaraRadera
  2. Helt klart! Jag älskar dem. Står helt klart högst på önskelistan..

    SvaraRadera
  3. Mm, vem vill inte ha en brandman. Jag sumpa min som jag hade på kroken. Jo, jag ångrar mig nu.

    SvaraRadera