söndag 1 november 2009

Halloween.

Igår var det Halloween. Jag och Johanna gick såklart på maskerad. Jag gick utklädd till svininfluensan. Det kändes helt rätt. Som de fina representanter vi var för det svenska kulturarvet blev vi fotograferade av en spansk tidning och vi framkallade även ett och annat fnitter (asgarv?) hos förbipasserande. Variationen på utklädnader i vårat lilla sällskap var imponerande. Vi bjöd på allt från Obama och Rambo till Piloter Top Gun style. Efter en lång natt ikluderande förfest, fest och efterfest vaknade jag mer död än levande vid tvåtiden. Jag och Johanna stannade i stan och såg finalen mellan IFK och AIK. Resultatet är ett bannlyst samtalsämne. Sedan rullade vi iväg till en mysig thairesturang och käkade frulle fortfarande i full mundering. Klockan var då strax efter fem. Jag var nöjd med det. Stabil prestation.

Jag vaccinerar Johanna. Mina öron åkte av illa kvickt. De var inte studsvänliga så att säga.

Dracula och Obama.

Pilot.

Svinis.

2 kommentarer:

  1. Måste bara säga att svininfluensan var en fantastiskt bra kostym.... scary!!!

    SvaraRadera
  2. Tackar! Det kändes som att det låg rätt i tiden.

    SvaraRadera