tisdag 10 november 2009

21 Dagar kvar.

Det är det enda ord som känns passande för att beskriva denna dag. Typiskt. Jag vaknade med ett ryck och var 150% säker på att jag var sen till jobbet. Jag bokstavligen hoppade i kläderna likt en känguru och sprang ner till jobbet, förvirrad och yrvaken. Med stark betoning på förvirrad. På jobbet tittade de andra på mig som om jag vore helt tappad. De hade ganska rätt i den bedömningen. Jag hade glömt att titta på den korta visaren och var på tok för tidig. Typiskt. På vägen hem fick jag skäll av en gubbe för att jag gick för nära hans hund. Den var tydligen inte så bra med främmande människor, kände sig hotad, stressad, fick stark dödslängtan. Typiskt. Han kanske borde rasta hundjäveln i sin egen trädgård. Jag tycker det är roande med sådana orginal, de tillför lite spänning i grådasket och det får man ändå uppskatta.

Ett smygfotat orginal i Byron Bay.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar