tisdag 15 september 2009

Lagom effektiva jag.

Det handlar om effektivitet. Få ut så mycket som möjligt av sin tid. Jag är dock inte så effektiv. Jag vet inte varför men jag är världsbäst på att lulla omkring och sedan inse att jag har slösat bort två timmar av min dag på att ta på mig kläder och ta mig ut till köket för att äta frukost. Slutresultatet blir ALLTID att jag får stressa som en blådåre för att hinna med det jag ska. Idag var precis en sådan dag. Jag var uppe tidigt och gick en promenad. Kom hem. Gjorde ingenting. Poff. Klockan är kvart över 2. Ska hämta Johanna halv tre. Lyckat. Det blev en vända till Sisjön och jag investerade i ett par nya springskor för att slippa se ut som en förlamad anka av smärta efter jag har sprungit. Efter det var jag självklart tvungen att testa mitt inköp så vi åkte till gymmet och tränade ett pass. På mitt gym tränar det förövrigt en görsnygg kille som jag inte sett förän första gången igår. Han ställde sig på löpbandet brevid mig. Jag vände på huvudet och välte nästan på bandet av chocken. Det är vad jag kallar en trevlig överraskning! Tumme upp på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar