fredag 11 september 2009

Har man tråkigt får man underhålla sig själv.

Första pris för snällaste anställd går till Emelie hennes tappra akutinsats i kiosken denna eftermiddag. Efter ett lugnt frukostpass uppe i resturangen, ett klädombyte och en sväng till mataffären satte jag mig i bilen och körde ner till "kiorren". Där satt jag i fyra timmar och roade mig med diverse trams i brist på annat. Jag hade i genomsnitt 2.5 gäster i timman (0.5 = hund, dvärg, radiostyrd golfbag osv.). Men ibland får man ha turen på sin sida. Jag lyckades få igång den gamla radion. Dock fick jag bara in en kanal, Radio Halland. Lycka är att lyssna på "Juppie med Göran" en hel eftermiddag. Gamle Göran skulle nog inte må dåligt av en kanna kaffe, eller tre. Efter att ha lyssnat på hans monotona röst i närmare en timma slumrade jag till med pannan mot bänken. När jag vaknade ca tjugo minuter senare hade inte en enda gäst kommit förbi. Eller också såg de mig sova och ville inte störa min skönhetssömn. Ett nytt radioprogram hade ersatt farbror Göran. Det var på finska. Så tokigt. Om jag fortsätter i det här tempot får jag nog passa så att jag inte får magsår.

Nämnde jag att jag hade tråkigt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar