fredag 18 september 2009

Blåbärsmuffins!

Det är fredag och jag har inte försovit mig (än). Jag kan i och för sig inte påstå att jag var så redig att jag gick upp när klockan ringde. Icke! Anledningen till att jag inte försov mig är enkel: Jag somnade aldrig. Självklart halkade jag däremot i trappan till soprummet, brände mig på kaffet och för att kompensera för att jag inte försov mig glömde jag ta på mig en tjock tröja när jag struttade ner till jobbet hela en och en halv timme tidigare än nödvändigt imorse. Det är inte varmt klockan fem på morgonen (natten?) i Kungsbacka. Hur som helst drog jag igång Stora Muffinsbaket med stort "S" på jobbet vid fem-tiden. Blåbärsmuffins blev det. Sedan kom Robert. Han fick en muffins och vi hade en hetsig diskussion om ifall killar ska stå eller sitta när de kissar. Vi kom inte fram till något vettigt. Vilken tokig start på fredagen!

När jag slutade jobbet övertygade jag mig själv om att gå en promenad. Jag såg en lyktstolpe som någon hade klätt ut till tomte och skrattade högt. Det var tur att ingen hörde. Jag hade mössa på mig, för det var faktiskt kallt imorse. När jag hade gått en stund blev mitt huvud jättevarmt. Nu ligger min lugg slickad mot pannan, fast jag är glad ändå.


 Mums!


1 kommentar:

  1. Mums med blåbärsmuffins, allt med blåbär är gooott :D

    SvaraRadera