söndag 13 september 2009

Konsten att göra det man "borde".

Det luktar storstädning. Mitt rum ser ut som de centrala delarna av Baghdad (ingen hit såhär års). Jag sveper en Monster och tar itu med saker-jag-borde-gjort-för-länge-sedan-men-struntat-fullkomligt-i-för-att-jag-är-lat. Förövrigt var jag uppe med tuppen idag. Klockan åtta studsade (= 10a på överdiftskalan) jag ur sängen. Jag gillar inte att vakna till väckarklockor. Hade jag fått som jag ville hade väckarklockor tillverkats endast med snoozeknappar. Efter nästan tjugo år av tid att reflektera är min slutsats att jag inte är gjord för tidiga morgonar. En observation som understryks av bland annat mitt otroligt opositiva morgonhumör. När klockan ringer på morgonen spelar det ingen roll att polarisarna smälter, folk svälter i tredje världen eller att minst 5700 människor dör i HIV och AIDS varje dag så länge jag får vända mig om, dra täcket över huvudet och somna om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar