söndag 27 september 2009

Favorit i repris.

Ungefär varannan söndag kommer två äldre män in på resturangen och ska äta lunch. Varje söndag de förgyller vår dag med sin närvaro klämmer den ena (som uppenbarligen inte heter Jeppe) fram ett skämt. Alltid samma skämt (varför ändra på ett vinnande koncept?):

"Hörru Jeppe, de har visst lammkött på menyn idag."

Han är så himla fyndig den där gubben tycker jag. Idag kände jag mig lika klämkäck själv så jag levererade ett riktigt verklighetstroget "Bäääääh".


5 kommentarer:

  1. De svarade med ett ansträngt lite små-awkward skratt. Sedan beställde de sin mat och sa inte mycket mer. Blir spännande att se om han drar ett nytt skämt nästa gång de kommer och äter.

    SvaraRadera
  2. din blogg är intressant :D ganska sällsynt om såna

    SvaraRadera
  3. Oh! Tack så mycket, vad glad jag blir!

    SvaraRadera