onsdag 9 september 2009

Fortsättningen.

Nu var det allt ett bra tag sedan jag kom hem. Fast det känns som igår. Och sjutton vad mycket jag har hunnit med. Framförallt jobb men jag har också roat mig med att sätta framtidsplaner i verket. Efter många om och men (med betoning på många) lyckades jag få ordning på min universitetsansökan och blev antagen till Griffith University på guldkusten i Australien. Har en enkel biljett bokad till Sydney den första december och jag har köpte en STOR ryggsäck som jag ska belasta min rygg med i tre månader innan skolan börjar. Det kan tyckas att jag har kommit en bra bit på vägen, men skenet bedrar! Att flytta till andra sidan jorden kräver mycket mer förarbete än jag kunde ana (Plan A var att packa en väska och dra).
Jag ska:
  1. fundera ut hur jag ska bo
  2. ansöka om studiemedel
  3. ansöka om student visum
  4. fixa ett internationellt körkort
  5. teckna försäkring
  6. söka stipendium
  7. hittat mig en australiensisk pöjk så att jag får stanna i landet.
Jag reserverar mig för ändringar och tillägg.

Så det är så det ligger till. En liten nulägesrapport. Nu ska jag äta upp mina knäckebröd med Mor Matildas kokta skinka på, sedan ska jag promenera ner till gymmet. Jag är allt bra redig när jag sätter den sidan till!



Griffith University, Queensland, AUSTRALIA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar