söndag 20 september 2009

Brööööst!

Idag är jag trött men det är berättigat för det är söndag och jag har jobbat hela dagen och sett på film halva natten. Som tur var var kocken fortfarande full från gårdagens hyss när han kom till jobbet imorse. Det tyckte jag var kanonbra för det fick mig att framstå som riktigt redig. Men jag piggnade allt till när jag gick ut i resturangen under lunchen och såg en nybliven mamma sitta och amma i mitten av matsalen bland alla andra gäster. Jag tycker det är intressant hur det helt plötsligt blir accepterat att slänga fram tuttarna hur, var och när som helst när man ammar. Det blev inte en trevligare upplevelse av att de hade hängt i backen om hon inte suttit ner heller. Min matlust flydde illa kvickt ner för balkongen.

Mot slutet av lunchen framförde även en liten gubbe att potatisgratängen var svårtuggad. Jag tyckte det var lite roligt så jag erbjöd mig att tugga den åt honom. Han tyckte inte det var lika kul som jag.


Passande?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar