måndag 7 december 2009

Tappad och uppfiskad mobil samt spindel.

Idag ska vi leka gissa-bokstavs-leken, jag sitter vid en Australiensisk dator. De har visst inte givit oss svenskar mycket tanke nar de gjorde tagentborden. Lagom produktivt. Jag och Johanna var daremot galet produktiva igar. Vandrade runt halva Sydney, tittade pa operan, gick igenom den botaniska tradgarden och. Vilken prestation! Jag sag en fargglad spindel. Oftast nar ett djur ar farglatt har betyder det att man ska halla sig pa lagomt avstand.

Efter det akte vi till en liten strand i norra Sydney. Jag kastade mig i vattnet bara for att marka att vattnet var fullt med maneter, men frukta ej, de var HELT ofarliga. Pa vagen hem tappade Taylor ut sin mobil genom bilfonstret. Den landade i en brunn. Den enda brunnen pa en stracka av sakert 1 km. Vi fick sla vara starka arman samman och lyfta upp brunnslocket och fiska upp den. Det ska tillaggas att ingen mobil kom till skada under gardagens aventyr.

Nu peppas det for ca 12 timmar i buss upp till Byron Bay. Jag som alskar att aka buss.


Operan.

Harbour Bridge.

Giftig spindel.

1 kommentar:

  1. tur att mobilen fungerar.

    vill du tjäna pengar på din blogg gå då in på min blogg och se hur du gör

    SvaraRadera