onsdag 9 december 2009

Byron Bay.

Jag ÄLSKAR Byron Bay. Jag skulle kunna bo här och aldrig röra mig ur fläcken. Odla hippieflätor och sitta på stranden och titta på surfarna hela dagarna. Påvägen hit gjorde vi i ett stopp i mitten av natten. En annan bil parkerade brevid oss och ett par i 40-års åldern ragglade ur bilen. Mannen hade en öl i högsta hugg. Som tur är körde hans fru. Näst fullast kör så att säga.

Jag som är överdrivet blekast i hela Byron gjorde ett tappert försök att ligga på stranden igår. Dock blåste det så jag trodde peruken skulle trilla av. Med risk för att sluta som en av sandbankarna på stranden gav jag upp. Men jag gjorde ett tappert försök. Även nu, morgonen efter, är det sand överallt. Till och med gröten fick sig en extra kryddning men vem uppskattar inte lite variation. Jag menar gröt blir annars lätt tråkigt i längden.

Men NU ska jag till stranden och jag älskar't!


Igår kväll spelade vi biljard. Jag förlorade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar