onsdag 9 februari 2011

Moppen Barbara och fynd i mataffären.

Idag har jag spenderat hela dagen men att försöka få ordning på min lilla moppe. Rod som kan allt gjorde grovjobbet och jag var moraliskt stöd. Moppen ville dock inte vara med. Den har karaktär. Hade den varit en människa hade den nog mest troligt varit en gammal tjurig bambatant med nageltrång. En Barbara.

Jag tröttnade och gjorde en utflykt till Coles och handlade mat. Det gjorde förövrigt resten av Australien också. Till min lycka kom jag över ett gör-det-själv sushi set. Tumme upp! Rex fick ett paket choc chip cookies för hundar. Framtass upp!

Detta ska jag roa mig med någon dag i veckan när jag känner mig lite mer japansk än vanligt.

Rod matar rex med hundkakor. Vi försöker få honom att växa lite till. Han är 5 månader och är fortfarande mycket mindre än alla sina chihuahua-kompisar.

3 kommentarer:

  1. Blev Rod lika arg som jag brukar bli när saker strular? :) /Dad

    SvaraRadera
  2. Haha ja fast det var nog mest jag som var tjurig. Mitt tålamod är kortare än hans. Han ska fixa det sista imorgon säger han men jag har gett upp. Funkade det inte idag lär det ju inte göra det imorgon heller. Haha :D

    SvaraRadera
  3. positivt tänkande, klart det kommer att funka! Kram Faster

    SvaraRadera