tisdag 16 februari 2010

Surfelie.


Nu är jag hemma från min spontantrip till Brisbane i helgen. Jag träffade en professionell surfare som jag har hängt med det senaste dagarna. Lärorikt. Igår var vi vid The Spit, en liten strand där vi ofta får riktigt bra vågor. Mark paddlade ut som en liten fisk och jag gjorde mitt bästa för att hänga med. Efter att jag lekt runt bland vågorna som en annan retaaard, tröttat ut mina armar och blivit bränd av två bluebottles gav jag upp och knallade upp på stranden och tittade på de stora, tuffa pojkarna ute bland vågorna. Sessionen avslutades såklart med kall Corona med lime och sedan middag ute iförda bordies, flip flops och en massa sand. Man skulle kunna säga att vi stack ut ur mängden i snobbiga Main Beach.

Idag däremot öser regnet ner men jag fick mig en kul surf imorse i alla fall. Nu ska jag ta mig in till Southport och köpa saft, ägg och mjölk. Det är nämnligen svårt att dricka chai latte utan mjölk.

Ps. Jag har fått tillbaka min kamera. Glad gubbe.

Chillaxing hemma efter en lyckad helg.

2 kommentarer:

  1. Vad är Bordies??? mom

    SvaraRadera
  2. Board shorts :D Rätt skönt att slippa bry sig om mode och trender här nere!

    SvaraRadera