tisdag 23 februari 2010

Strandpromenad

Hoppsan vilken dag! Sov igenom alarmet imorse. Fast det gör jag ju alltid så det betyder väl att allt är som det ska. Fick ingen vidare ordning på schemat idag heller. Men fick lite vägledning så förhoppningsvis ska det hela lösa sig imorgon. När jag kom hem var jag i alla fall måttligt upprörd så jag betsämde mig för att åka in till surfers och ta mig en redig promenix på stranden. När jag kom ner svor jag lite över att jag inte släpade med mig brädan. Vågorna var helt underbara. Det hade resten av området också noterat så vågorna var fulla av surfare som lekte runt efter en svettig dag på jobbet. Jag gillar hur det verkar vara en del av vardagen för många, det slutar jobbet och åker direkt till stranden i några timmar. Jag ger tummen upp, det lyckades ju trots allt få mig på bra humör igen.

Imorgon blir det en tidigt morgonsurf innan skolan. Behöver jag ens säga att jag är nöjd?
Populär kvällsaktivitet.

Livvakterna lämnar spår efter sig.

Surfers Paradise.


Här hade någon allt tassat fram.

3 kommentarer:

  1. hej gumma!
    det låter som en helt underbar livsstil. hoppas det löser sig med skolan. ha det bra///MEH

    SvaraRadera
  2. Hej jagheter Elin och vill flytta till Austrailen i höst. Hittade din blogg och det verkar underbart. Min dröm är att lära mig surfa, var befinner du dig någonstans? vilken stans promenixar du på?
    Underbara bilder!

    SvaraRadera
  3. Hej Elin!
    Vad roligt, vilken del av Australien vill du flytta till? Surfa är helt underbart och en del av livet här nere, så länge du bor på kusten söder om barriärrevet finns det nästan onändligt många bra ställen att surfa på. Jag befinner mig på Guldkusten (som är en enda lång strand), ungefär 10 minuter norr om surfers paradise så den strand oftast jag promenerar på är remsan mellan surfers paradise och main beach. Kontakta mig gärna om du har några frågor, jag försöker svara så gott jag kan :)

    SvaraRadera