lördag 13 februari 2010

Bikinidilemma.

Vad gör man om man dyker under en våg och ploppar upp på andra sidan utan bikiniunderdelen vid en fullbelagd strand? Ett av universums stora dilemman. Knalla upp på stranden som ingenting? ("Vadårå? Det ska vara såhär"). Simma mot andra änden av stranden? Vilket inte riktigt löser problemet utan bara flyttar det några hundra meter bort. Vinka till sig en livvakt som med all sannorlikhet skulle skratta åt din situation och återvända till sin post på stranden med sin kikare och vänta tills du återgår till alternativ 1. ("HAHAA! Du är ju naken!").
På stranden i förrgår råkade jag nästan ut för detta. Tre gånger. Bikiniunderdelen fastnade dock som tur var i min leggie på surfbrädan. Efter tre gånger kände jag att jag fått nog av spänning för dagen. Det kändes dumt att be om en fail-fail situation. Annars är jag ju inte den som är den så att säga.

Jag var glad för att jag fortfarande hade min bikiniunderdel. Karl med K var ännu gladare.

3 kommentarer:

  1. Haha, ja lite tur kan man behöva ibland... Dags för en ny bikiki kanske?

    SvaraRadera
  2. Skrev för fort... bikini förstås... ;)

    SvaraRadera
  3. Ja det är verkligen dags för en ny bikini. En nakenchock är bara en tidsfråga.

    SvaraRadera