onsdag 10 februari 2010

För i HELVETE Emelie!

För den som inte vet har jag varit sjuk 3 gånger sedan jag kom till Australien, jag jobbar nu på den fjärde. Mitt imunförsvar känner sig lite sadistiskt. Eller så är det bara karma som har hunnit ifatt mig. I vilket fall som helst gillar jag det inte.

Jag gjorde en utflykt till Main Beach med min surfbräda idag. Slöseri med tid kan man säga. Monstervågor och starka strömmar, ingen sol och förkylning. Men jag gjorde i alla fall ett tappert försök och det är ju det som räknas.

Imorgon ska jag gå ner med stridsyxan till skolan och försöka få ordning på mina kurser. Jag har försökt registrera mig men lyckas inte. Har mailat 8 olika personer och blir vidareskickad varje gång. Nu får det vara nog, banne mig! Imorgon ska de allt få se på fan. Med glimten i ögat då förstås.

Dykarsjukan kanske.

3 kommentarer:

  1. Gumman!!! inte sjuk nu igen.. stackars dig/puss o kram mom

    SvaraRadera
  2. Ja jag börjar bli lite less på det nu faktiskt!

    SvaraRadera
  3. hej gumman!
    förkyld igen???? det blev inte som du trodde/ville...att förkylningarna du hade hemma skulle bli historía när du kom till australien....det är bra emelie...på dom bara,annars blir inget som man vill...behöver du mer nässpray???/////MEH

    SvaraRadera