måndag 4 januari 2010

Inte langre huslos.

Jaha, da var jag officiellt inte hemlos langre. Jag ar med hus, en hel dros rumskompisar (narmare bestamt 6 killar) och en halvfet labrador. Jag gillar't. Hyran ar aven sa pass billig att jag klassas som rik student. Jaghar alltsa rad att ata gronsaker till mina nudlar. Vem uppskattar inte lite vardagslyx?
Jag har aven passat pa att spana in lite inhemska djur. Effektivt. Koalor kan vara de sotaste jag vet. Jag vill ha en. Jag kanner viss samhorighet, sova och ata ar det vi gor bast!


2 kommentarer:

  1. Hej Emelie, du verkar ha det riktigt bra där borta :)
    Jag har skrivit förrut och frågat lite om dina planer på att plugga i Australien. Vet inte ifall jag frågat det förrut(har skrivit till väldigt många australienbloggare), men hur tog du beslutet att åka?
    Hur tänkte du när det gäller lånet(det som oroar mig mest)?
    Tog du reda på ifall skolan var bra/känd och ifall utbildningen var eftertraktad?

    Mvh Sara :)

    SvaraRadera
  2. Hej Sara! Jag har det underbart och trivs hur bra som helst. Jag kollade först upp om jag hade möjlighet att åka. Det vill säga hur mycket det skulle kosta och vad det fanns för utbud av skolor och utbildningar. Sedan valde jag en utbildning som jag vet kommer ge bra med jobb efteråt så att det blir lättare att betala av lånet. Läste även lite om skolans rykte och hur deras standard mäter sig med andra skolor. Vad gäller lånet väljer jag att se min utbildning som en investering. Jag tror att både upplevelsen och utbildningen kommer ge mig väldigt mycket. Men i slutändan handlar det nog om att bestämma sig för vad man vill och bara satsa och ge järnet ;) Lycka till med planerna!

    //Emelie

    SvaraRadera