torsdag 28 januari 2010

Extremt kvinnligt humör.

Idag har det stormat i den Australiensiska förorten vill jag lova. Hormonstormat. En viss fröken vaknar upp och känner sig som en strandad blåval, knallar ut i köket och väcker halva grannskapet med en redig samling svordomar då hon spiller ut lite drygt en deciliter havregryn på golvet när hon ska förbereda frukost. Två yrvakna huvuden tittar in i köket och inser allvaret i situationen då lilla fröken fräken några minuter senare hotar med att rycka ut "hela helvetes luggjäveln" (svensk översättning) när den inte vill hålla sig i flätan hon försöker knopa ihop. De slår sina kloka manshuvuden ihop och inser att tröstshopping är lösningen på problemet. Väl i shoppingcentrumet finns det alldeles för mycket fina kläder och eftersom fröken är inne på det lite extrema spåret idag bestämmer hon sig för att äta ris och tonfisk i två veckor framöver för att spara pengar till skolkläder. Detta på grund av det fantastiskt idiotiska faktum att ALLT ska kosta pengar. Till och med toalettpapper. Jag måste betala för att torka mig i rumpan. Väl hemma igen har Myles som också insett vad som pågår varit och hyrt The Notebook, för att dra sitt strå till stacken liksom. Resten av kvällen sitter fröken ihopkurad i soffan och äter nutella ur burken med tårar sprutandes i precis alla riktningar. Strax innan midnatt knallar hon i säng, nöjd med dagens prestation.
True Story.

Det är tur att jag oftast är den gladaste jag vet. Som i tisdags till exempel, då lekte jag med en boll på baksidan. Det var kul.

3 kommentarer:

  1. <3 * hugs was a gud day ... * large coffee in hand *

    SvaraRadera
  2. åååååh The NOtebook är världens finaste! ♥

    SvaraRadera
  3. Ja visst är den underbar, jag älskar den! :D

    SvaraRadera