måndag 25 januari 2010

Byron till Surfers via Boganville.

Jag tog mig hela vägen hem igen i ett stycke. Byron var fullt ös som vanligt. Surf på dagarna och fest på kvällarna. Träffade några tokiga killar från Brisbane som tog mig under sina vingar, lärde mig nya drickspel, australiensiskt slang och köpte både pizza och milkshake åt mig. Jag var helnöjd. Speciellt med tanke på min imuplsinvestering i en alldeles för dyr surfbräda. Det blir nudlar ett tag fram över. Det är värt det.

På vägen hem från byron åkte vi en väg jag inte har åkt innan. Rakt igenom den Australiensiska skogen. Där inne hittar man ett eget släkte. Så kallade Bogans. De har oftast Hockeyfrilla, går undet namnet Gaz, Darryn eller Bazza och kör Holden. De bär flanell skjortor eller ACDC t-shirtar och har alldeles för många barn. Det var väldigt spännande!

Imorgon är det Aussie Day vilket självklart betyder bbq. Det blir finemang!

Där har vi honom, en stereotypisk bogan.

2 kommentarer:

  1. Hoppas du har det fint där nere på andra sidan jorden!
    Måste kännas svårt nu när kungsbacka egentligen inte finns:P

    SvaraRadera
  2. Jag har det finfint! Ja det känns tryggt måste jag säga, jag är ganska säker på att guldkusten finns i alla fall.

    SvaraRadera