tisdag 9 augusti 2011

Unnar mig en lat dag sittandes på rumpan.

Idag var det meningen att jag skulle upp med tuppen, men det hände ju inte. Vaknade klockan 8 och åkte ut och fodrade hästkraken och mötte upp Lorelle nere i Currumbin Beach. Vi tog en morgonkaffe vid strandpromenaden och lät hundarna springa fritt en stund. Det har börjat gå mot vår nu så det är så himla skönt ute i solen att det är svårt att hitta motivation att göra någon nytta. Fast å andra sidan behöver man inte göra nytta jämt. Ibland är det helt underbart att ta en dag och bara ta det lugnt och umgås med folk och bli påmind att jag bor på vad som kan vara världens vackraste plats. Det är lätt hänt att man förtränger det när man springer runt med eld i svansen.

Nu sitter jag på rumpan och väntar på att Rod ska komma från jobbet. Då ska jag tvinga med honom till The Rock Pools för att se lite sköldpadds-action.


2 kommentarer:

  1. Avundsjuk är ordet. Hälsa Rod /Dad

    SvaraRadera
  2. Ja det är himla lyxigt ;D ska jag göra! puss och kram

    SvaraRadera