måndag 15 augusti 2011

Jag, Lizzie och en spindäääl.

Idag när jag hade jobbat klart kom Lizzie insladdandes på gårdsplanen. Hon hade kört hela vägen till Robina där hon jobbar och parkerat bilen. När hon klev ur bilen insåg hon att hon var ledig idag. Vilken tur för mig! Vi åkte en sväng till Currumbin beach och strosade omkring i solen, doppade tårna i havet och tog en fika. Jag längtar helt galet mycket efter sommaren när vattnet är varmt igen. Påväg hem i bilen kröp det en äcklig spindel på min arm. Nu är det så att inte alla spindlar i Australien är dödliga men om man inte vet vad som är vad är det inte så värst livat att vilken spindel det än är om han blir lite närgången. Jag skrek så högt att jag gav Lizzie en halv hjärtattack och det slutade med att vi stannade bilen brevid vägen och lyckades (efter en HEL DEL skrik) skopa ut spindeln med en gammal ridsko Lizzie så genomtänkt kör omkring med i bakluckan.

Nu ska jag mösa mig ut till jobbet en sväng till och brottas med ett föl och sedan ska jag laga pasta och köttfärsås till middag. Mums!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar