tisdag 9 augusti 2011

Sköldisar.

Som jag sa igår åkte vi på utflykt till the Rock Pools igår eftermiddag. Det är ett helt fantastisk naturreservat som ligger ungefär 10 minter längre ut i currumbin valley med bil från där jag bor. Det kryllar med djurliv och en bättre plats för en eftermiddagspromenad är svårt att hitta. Valpe hoppade runt och lekte i vattnet, han gillar att dyka och hämta saker från botten. Märklig vovve som inte bryr sig om att få vatten i öronen. Jag som ääääälskar sköldpaddor var barnsligt nöjd med några söta små skalman simmandes runt i vattnet.


Idag däremot måste jag ta mig i kragen och få lite saker gjorda. Ska till skolan vid 2 och nu är klockan 10:30 så nu ska jag doppa näsan i skolböckerna och göra mina läxor som en duktig skolflicka.


2 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder du har tagit,vilken fantastisk natur! dit får vi åka när vi kommer på besök.......finns där ormar? :/ mom

    SvaraRadera
  2. Ja det måste vi göra, det är hur mysigt som helst! Haha det gör det säkert men jag har inte sett några. De är så skygga att man ska ha rätt tur att se en :)

    SvaraRadera