söndag 14 augusti 2011

Skogsbrand på kullen!

Här händer det grejer. Det har brunnit uppe på kullen sedan igår kväll. Det här med skogsbränder känns sådär lagom kul. Jag har fått förklarat för mig att det är för långt bort från oss för att vi ska behöva oroa oss men jag tycker ändå att det är lite för nära för att vara trevligt. En vindpust åt fel håll så kanske vi får en jättebrasa i trädgården. När jag påpekar detta blir jag bara skrattad åt så det är väl lika bra att vara tyst och oroa i smyg. Det lyser ju upp himlen himla fint i alla fall.


2 kommentarer:

  1. Men Fy vad hemskt!! förstår att du är orolig! man har ju läst om bränderna i Australien!!!!mom

    SvaraRadera
  2. Ja, fast det gick ju bra ändå. Den är släckt nu och tydligen var det bara en liten en och ca. 3 km bort så tydligen inget att oroa sig för :)

    SvaraRadera