söndag 7 augusti 2011

Lägligt bensinstopp.

Imorse när jag var ute på vift i bilen märkte jag att jag hade väldigt dåligt med bensin. Så dåligt att jag tvekade på om jag skulle kunna ta mig hela vägen till bensinstationen. Till min lycka tog jag mig hela vägen fram. Nästan. När jag rullade in på infarten gav bilen från sig ett konstigt klonkade ljud och stannade. Jag försökte starta om den men icke. Väldigt stendöd. Jag fick springa in på macken och be killen som jobbade att hjälpa mig putta bilen till bensinpumpen. Tack och lov för starka australiensiska män. Självklart var där en stor grupp med semesterfolk och deras fyrhjulsdrivna bilar som fick sig ett gott skratt. Men jag kan bjuda på den för jag var löjligt nöjd med att bensinen inte tog slut några 100 meter tidigare.

2 kommentarer: