lördag 6 augusti 2011

Hur man blir populär på södra guldkusten.


När jag kör Rods snigelbil känner jag mig populär. Han har bott på södra guldkusten sedan han var 17 och kört samma bil sedan han var 18. Därför varje gång jag kör någonstans tutar folk och vinkar hej vilt. Jag gick igenom flera veckor i misstanke att ett av däcken höll på att ramla av, verktygslådan var öppen eller att jag hade ett svensk ögonblick och kom över på höger sida av vägen av misstag. Till slut insåg jag att de tutar och vinkar för de tror att det är Rod som kommer farande. Sedan ser de lite smått förvirrade ut när de ser ett blont litet huvud sticka upp bakom ratten. En liten finnig pojke tutade och vinkade som en tok påväg ut till stallet imorse. När han såg att det var en tjej i bilen såg han ut som han höll på att få en mindre stroke. Det var väl första gången han approachat en tjej. Pinsamt för honom. Kul för mig.


Sticker ut ur mängden. Det ska även tilläggas att man får börja accelerera ca 1 mil innan man kör ut på motorvägen för att komma upp i 100 km/h. Snigelbil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar