lördag 2 oktober 2010

Lördagsstress och morgondagens sköldpaddsjakt.

Idag är det lördag och jag sitter i biblioteket och filurar. När man spenderar sin lediga dag med näsan klistrad i skolböcker bör man börja fråga sig själv var det gick snett. Jag hade helt klart föredragit att ligga och guppa som en manet i poolen som kommer med den nya lägenheten jag flyttar in i på måndag. Men i stundande tentatider guppar man minsann inte som en manet, då pluggar man rumpan av sig. Tråkigt nog. I morgon å andra sidan ska jag ut och fånga en sköldpadda för att utöka min lilla familj, det gäller att vara ekonomisk i dagens financiella klimat.

Dagens nöje.

4 kommentarer:

  1. Hoppas ditt pluggande gick bra och när du ska ut och fånga sköldisar kan du inte fixa en till mej också???? Har alltid önskat mej en.... Idag har jag varit duktig och putsat fönster, fixat nya gardiner samt strykt, torkat golv donat hela dagen...helt slut och intar nu soffläge! :-)kram/R

    SvaraRadera
  2. Lycka till med jakten :D mom

    SvaraRadera
  3. Du hade ju en som liten. Den var ju livsfarlig :) Skaffa en vandrande pinne istället
    /Dad

    SvaraRadera
  4. Herregud vad redig du är Ruth! Låter som du förtjänar att ligga på soffan ett tag :D.
    Ja skölpaddorna får man inte pussa på, då blir man sjuk.

    SvaraRadera