onsdag 27 oktober 2010

Stendöd granne och en jävla massa skummad mjölk.

Så grannen visade sig vara stendöd. När jag kom hem för några dagar sedan var lägenheten utvädrad och alla möbler mystiskt försvunna. Hoppsan. Undra om de nya personerna som har flyttat in vet om att det låg en döing där inne för några dagar sedan. Det är nog kanske inget man skriver i annonsen.

Förövrigt har jag skaffat mig ett nytt jobb. Barrista. Vilket i princip innefattar att skumma mjölk, mala bönor och skumma mjölk. Fet mjölk, lättmjölk, soja mjölk, grön mjölk, laktosfri mjölk, klumpig mjölk. Mjöööööööööölk.

Det kunde inte ha kommit mer passande. Pengarskålan började se gapande tom ut, särskilt eftersom Rod bestämde sig för att beställa varenda jävla TV kanal som finns på södra halvan av jordkloten. Det gjorde mig minst sagt irriterad. Samma kväll kom Cameron över. Han är, precis som alla andra, fascinerad av att kasta saker från balkongen. Den kvällen kastade han en lime och lyckades träffa våran hyresvärd Ric som var ute och patrullerade som han gör. Jag skulle inte direkt påstå att han är Einstein men våran balkong var den enda som var tänd så det var nog inte rocket science att räkna ut vart den kom ifrån. Så han kom och hälsade på. Jag blev arg och gick ner till gymmet och slog på en säck. Släppte lös mensmonstret som Rod så fint förklarar mitt humör denna tiden på månaden.

2 kommentarer:

  1. du hade rätt om grannen...kommer du att jobba där nu över hela sommarlovet? du kommer att bli expert på att koka kaffe :). här har första snön kommit och farit så du tror att jag är avundsjuk på dig som är i värmen. ha det bra och var rädd om dig///MEH

    SvaraRadera
  2. Men du har ju inte tråkigt i alla fall! Mindre levande granne, limekastning, latte och PMS :-)
    Sköt om dej gumman/kram R

    SvaraRadera