onsdag 6 oktober 2010

Sol och en riktig navigeringsbedrift.

Sådär rent spontant tycker jag det är surt att jag har skola fram till klockan 6 ikväll den första dagen på ungefär 2 veckor som solen bestämmer sig för att komma tillbaka till oss. Jag började nästan ifrågasätta min kompass.

Appropå kompass måste jag skryta lite. Jag var på ofrivilligt jobbuppdrag i Mt. Gravatt igår, en av Brisbanes södra förorter. Jag lyckades köra hela vägen upp, hela vägen ner samt plocka upp Rod på vägen utan att köra vilse. Vilken bedrift! För er som inte vet har jag så dåligt lokalsinne att det förvånar mig hur jag lyckas hitta till toaletten varje morgon (vilket i och för sig är lättare sagt än gjort i min lägenhet). Rod, som alltid är smått orolig för att jag ska tappa bort mig har kopierat ut kartor på områdena runt Surfers. Jag har inte vågat berätta att jag inte kan läsa dem. Men jag är inte orolig, jag klarade mig trots allt i 20 år i Kungsbacka utan att hitta ens till Fjärås.

Den passar i min ficka!

2 kommentarer:

  1. Och dig har man vågat släppa iväg ut i vida världen :D ....Duktigt gjort att hitta till Brisbane och tillbaka, MOM

    SvaraRadera
  2. är stolt över dig ;)de är inte ofta du klara att inte hamna fel en enda gång! heelt otroligt! 5 av 5 toasters Kanon Kul!!

    /little sis

    SvaraRadera