måndag 1 mars 2010

Tillbaka till skolbänken.

Idag har jag haft min första dag med föreläsningar i skolan. Jag var tokvilsen. Min skola har nämnligen gnuggat geniknölarna och numererat byggnaderna i den ordning de var byggda. Min logik säger att om jag befinner mig i G01 så borde G02 ligga brevid. Nej. Brevid ligger G27 och G02 ligger inom ett bekvämt gångavstånd på 15 minuter längre bort. Jag var som tur var inte den enda som var vilsen. Förutom en leguan som traskade igenom en korridorerna utanför en av salarna (korridoren har inga väggar och skolans policy är att påverka naturen så lite som möjligt, därav kan skolan ibland misstas för ett zoo) satte sig en kille med en lustig hatt brevid mig på föreläsningen. Halvvägs petar han på mig och säger:

"My Name is Joe, I'm in the wrong lecture and I know how to ride a unicycle. It's probably the only talent I have."

Det är skönt att veta att det inte bara är jag som är lite vilsen.


Var vänlig ignorera den röda linjen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar