tisdag 2 mars 2010

Enorm spindeljävel.

Jag är missnöjd. För några dagar sedan dödade jag en huntsman lika stor som min hand i garaget. I natt vaknade jag av ett panikvrål från badrummet. En av pojkarna hittade en till inte så liten filur i duschen. Större än min hand om jag spretar med fingrarna. När vi försökte slå ihjäl den hoppade den iväg och sprang under mattan. Han trodde allt att han skulle kunna fly. Jag tror de kryper in för att söka skydd från regnet. Det hade jag också gjort.

Förövrigt har det fallit över 200 mm regn på 24 timmar. Jag har aldrig sett något liknande. Det är som om någon häller en konstant ström av vatten på oss. De ställde till och med in vissa föreläsningar idag på grund av extrema väderförhållanden. Imorgon kanske jag får simma till skolan.


Herr Huntsman.

4 kommentarer:

  1. Ni ska inte döda Huntsman.... Den håller rent från andra småkryp,Kackerlackor tycker den säskilt mycket om... :/

    SvaraRadera
  2. Fy vilken uschlig spindel! Just nu har en massa av världens farligaste/största/hårigaste osv spindlar fått resa til Sverige för spindelutställning på Skansen... men jag hoppas att de håller sig där...

    SvaraRadera
  3. hej gumman!
    fick du simma till skolan idag (ons)??:-)///MEH

    SvaraRadera
  4. Åh herregud!!! Jag hade fått panik. Fyfan :S
    Btw, du pluggar i Australien eller? För du bor inte där för alltid eller au pairar eller? (hittade precis din blogg så har inte hunnit läsa än)

    SvaraRadera