måndag 8 mars 2010

Skärpning! (Och lite flytt...)

Nu ska jag allt ta mig i kragen och börja uppdatera igen. Senaste veckan har varit minst sagt dramatisk. För att göra en lång historia kort är jag i flyttartaget. På onsdag kommer min kära vän Todd hjälpa mig att lyfta mitt pick och pack in i son bil och köra mig till mitt nya, helt underbara hus i Broadbeach. Det finns en gräns för hur mycket kiss på golvet, hundhår och löjliga försök att göra mig mer "girly" jag klarar av. Man kan säga att det har skakat lite i väggarna och vissa personer i huset har sett aningen purkna ut. Men jag är nöjd. 10 minuters gångavstånd till stranden, 20 till surfers, egen strand och brygga samt direktbuss till skolan. Förövrigt kommer jag dela med 2 riktigt inbitna surfare. Jag gillar't!

Ps. Jag är förkyld

Såhär ser mitt nya område ut. Vårat hus ligger precis vid kanalen med egen strand och brygga. Det får 5 av 5 toasters.

3 kommentarer:

  1. hej gumman!
    förkyld...inte nu igen....det är bara att hålla sig borta från vågorna några dagar så blir du bra, har du någon nässpray kvar? säg till mamma att skicka mer. hoppas att du kommer att trivas bättre på det nya stället, området verkar det då inte vara något fel på, jag är avundsjuk...egen strand och brygga...jag som är glad att det är 5 plusgrader och soligt idag....:-), jag vill inte ens tänka på hur du har det i paradiset. tova mår förresten bra nu, får hämta hem henne idag. ha det bra och var rädd om dig!!!!///MEH

    SvaraRadera
  2. Snacka om ett riktigt uppköp! Var det genom kontakter du fick nys om huset?
    Jag är grönare än mina Kermitstrumpor av avund...

    SvaraRadera
  3. Ja det är himla lyxigt. Jag kunde nog inte kommit över något bättre. Skönt att våren börjar komma där hemma och att Tova mår bra. Jag har nässpray och esberitox så snart ska jag nog vara på topp igen! Jag fick tag i huset genom lite bekantskaper i surfers, men jag känner inte de som bor där men de verkar som riktigt sköna prickar så det ska nog bli kanon. Kermit alltså. Han är ju faktiskt redigt grön ;)

    SvaraRadera