onsdag 10 mars 2010

Vad är klockan?

På mitt universitet har vi många klockor. Men det är en urdålig idé att spana in någon av dem om man vill veta hur mycket tid man har till nästa föreläsning. Alla visar nämligen olika tid. Inte med någon minut heller utan medan den ena klockan visar kvart över 10 kan nästa visa 20 i 4. Lite lustigt tycker jag, men å andra sidan verkar inte tid vara något större bekymmer för någon här. Så länge man vet vart man ska spelar det inte så stor roll när man kommer dit. Lite flexibelt sådär.

Förövrigt är detta vad som blev av tsunamin som skulle kommit förra veckan. Ett rent ut sagt asgrymt swell som gjorde vågorna gå guldkusten helt otroliga. Jag vill ha fler tsunamis. Tack.

2 kommentarer:

  1. hej gumman!
    hur är det med förkylningen? och hur går det med studierna? hur är det på ditt nya ställe? eler har du flyttat ännu? tacka gud att vågorna var större än så här...minns thailand och resten av länderna kring stilla havet...vilket härligt ställe du är på...tiden har ingen större betydelse. var rädd om dig och ta det lugnt i vattnet!!!
    PS! du inser väl att när du visar så härliga bilder från surfers så kommer du att invaderas av nära och kära som kommer och hälsar på, du kommer aldrig få lugn och ro :-)....tova mår bra nu och är lika besvärlig som förut./////MEH

    SvaraRadera
  2. Hej hej!
    Förkylningen är bättre men åkte på en släng magsjuka i förrgår och det var mindre roligt. Studierna går bara fint, det är fullt ös. Jag trivs kanon i mitt nya hus, bor helt underbart med roliga huskompisar. Haha jaa det finns väl risk för att jag får besök, men det är ju alltid trevligt :D Vad skönt att hon är frisk igen lilla snuttan :D Kram

    SvaraRadera