fredag 21 maj 2010

Ibisattack och löst pengarproblem.


Så mitt lilla pengarproblem har löst sig själv. Som allt annat liksom. Bortsett från skatteåtebäringen har jag blivit matad, runtkörd i en tuff bil och medtagen på diverse fester. Jag har till och med fått frukost på sängen i stort sett varje dag i en vecka. Den du!

I veckan gjorde jag och Rod en utflykt till Peter's Fishmarket. En jättemysig liten fish and chips shop precis vid havet. Dock slutade det hela ganska traumatiskt. Det var bara vi och en stor flock ibis fåglar där. Rod knallade in och skulle hämta servetter. Ungefär 10 sekunder från det han gått in stormar hela flocken med fåglar vårat bord och pickar mig med sina långa, äckliga näbbar. En kille går förbi och pekar och skrattar. Hjälp till kanske? Det var faktiskt en nödsituation. Rod kommer tillbaka ut och ser mig knappt för det virvlande fågelmolnet. Som tur var hörde han mig i alla fall, det gjorde nog resten av guldkusten med. Tydligen får man $40 per fågel om man fångar dem och lämnar in dem till veterinärklinikerna. De klassas nämligen som skadedjur. Så den nya planen är att lägga Rod på en filt med fasttejpade chips på kläderna och fånga fåglar i en stor filt. Katsching! Det gäller ju att ta vara på alla möjligheter så att säga.


Ibisjävel!

2 kommentarer:

  1. hej gumma!
    så det är fåglar man ska akta sig för i australien och inte ormar och spindlar?? :)
    bra att du hittat ett jobb...om jag inte sagt det förut så gör du ett strålande jobb i skolan. SKITBRA EMELIE!!!! ha det bra och var rädd om dig! är surfingsäsongen slut eller???///MEH

    SvaraRadera
  2. Låter som en lösning ;) Ville bara kika in och tacka för en bra blogg! Låter som att du har ett riktigt äventyr :)

    Ha det gott!

    MVH
    Pinal

    SvaraRadera