torsdag 22 april 2010

Emelie Entrepenör.

Som jag nämnde igår har jag spenderat mycket tid åt at klura ut sätt att tjäna pengar. Senaste veckan speciellt eftersom jag ägnade mig åt lite småkriminella aktiviteter förra helgen och drog på mig $500 i böter. ATTANS! Eftersom jag fortfarande är i mindre chocktillstånd och inte riktigt själv lyckats få mitt huvud runt vad som hände tänker jag spara den historian till en annan dag. Hur som helst hade lite extra skrammel i kassan suttit fint. Eftersom jag är för lat för att skaffa mig ett riktigt jobb har jag använt min kreativa hjärnhalva och kommit på följande idéer
  1. Öppna muffinsbageri i mitt kök. Alla gillar ju muffins.
  2. Frilansa. Detta kan vara min bästa idé bortsett från att den kräver en investering på ca. $700 i en fräsig kamera så kortsiktigt hjälper det inte mycket.
  3. Sköta administrationen och håva in pengarna från Elliot's Hair Removal som vi har funderat på att öppna i garaget. Det är skrämmande hur mycket pengar folket på guldkusten lägger på att vara lena. Men det finns tydligen billiga, überfarliga maskiner från kina som man kan köpa. Kanon!
  4. Köpa en tryffelgris och ge mig ut i skogen.
  5. Klä upp Elliot i en minikjol och skicka ut honom på gatan.

Dock kräver alla dessa helt fantastiska idéer pengar för att komma igång. Donationer är högst uppskattade. Monetära, ätbara, säljbara (?).

Förövrigt vaknade jag vid 7 av mig själv idag (hur gick detta till?) och knallade upp till stranden och kastade mig i vattnet. Tidiga morgon surf sessions får mig att aldrig vilja lämna det här landet. Bara så du vet.

Det börjar bli kallt i vattnet nu. Men jag ger mig då inte!

1 kommentar:

  1. hej gumman!
    äntligen....har saknat din blogg. var rädd om dig och akta dig för poliser, spindlar och varaner.////MEH

    SvaraRadera